fredag 13. april 2012

Strikket pute

Først vil jeg ønske alle nye følgere VELKOMMEN :)
Rett og slett overveldende at så mange har funnet veien hit gjennom Nib,
og at dere liker det jeg viser gjør meg hoppende glad :) 


Jeg har lenge hatt lyst til å strikke noe i grovt garn. 
Men siden disse fingrene knapt har holdt i strikkepinner, 
siden den traumatiske opplevelsen det er å måtte tvangsstrikke blokkfløyteetui på barneskolen, 
har det blitt med tanken. 
Inntil jeg en dag fikk øye på den perfekte grovstrikkede puta fra by Nord! 
Inspirasjonen avgjorde saken.
100% ullgarn fra drops i den flotteste blåfargen, samt tykke pinner ble kjøpt inn.


Noen uker og 7 garnnøster senere er dette resultatet!




Jeg er faktisk litt stolt. *Lenge leve staheten* hehe


 

 Noen små feil her og der, men den duger som bare det! God og varm er den også :)




Liker godt kombinasjonen av forskjellige teksturer og kontrasten det gir.
Veldig glad i vinballongen min. 
Synes den har en herlig grønn farge som klær blått og gull.
Favoritter!


Ha en fortreffelig aften :)





9 kommentarer:

  1. Så fin den var :) Jeg er på stadiet under deg, skjønner ingenting når det kommer til strikkepinner osv. Skulle ønske det ikke var sånn. Du er flink, du kan få strikke en sånn til meg på bestilling, kan jeg heller betale deg for det?:) Hihi:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk ett lynkurs av mamma her før jul. I både strikking og hekling men innen jeg skulle lage puta hadde jeg glemt så og si alt. Googlet strikking og kom på en side kalt strikkeskole, der var alt veldig godt forklart når det gjelder å legge opp masker og felle av. Selve strikkinga er bare frem og tilbake:) Helt sikker på at du kan klare dette også :) He he! ja jeg kan jo alltids lage en til deg. Garnet jeg brukte er faktisk overraskende billig, 20 kr nøstet og finnes i ett vell av fine farger :)

      Slett
  2. Hehe:) Mamma er også veldig flink til håndarbeid, men jeg har det ikke i meg. Strikkeskolen ja, det høres bare kjedelig ut :P Handler nok litt om tålmodighet også :) Men, om du vil lage en til meg, skal du få lov til det, betaler deg mer enn gjerne om jeg slipper å gjøre det selv:) Hehe:) Oi, ja det var billig, gøy når ting ikke koster så mye:) Så var det det å velge farger da, hmmm, kanskje rett og slett svart hadde vært fint:) Det har jeg nesten ingenting av, men det skal endres på:)

    SvarSlett
  3. Så herlig blogg med så mange fine ideer! Og den kaka! Den så kjempe god ut! Skal absolutt prøves neste gang vi får besøk. Ønsker deg ei knall god helg. Legger meg selvfølgelig til som følger her ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og i lige måde :)
      Den kaka kan ikke skuffe hvis man liker marsipan og sjokolade :) Garantert!

      Velkommen skal du være :)

      Slett
  4. Hei
    Innom for å si takk for at du er med på gavedrysset mitt. Gjør meg glad!
    Fine bilder! Og puta di ble nydelig!
    Ønsker deg en fin lørdagskveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig det :) krysser fremdeles fingrene for at jeg vinner noe ;)
      Tusen takk tonje, koselig at du liker den:)

      Ha en fin kveld

      Klem

      Slett
  5. Hei!
    Kom over bloggen din på NIB for en liten stund siden, og må si jeg er betatt. Du er utrolig flink med farger og kombinasjoner,- også er det så morsomt at vi har så mange "liheter". Jeg har både pallbord, grovstrikket pute og vinballonger.
    Men det jeg egentlig lurte på, det var hvor du finner disse karakteristiske kvistene du har i vinballongen din?

    Fortsett det gode arbeidet!

    SvarSlett
  6. Hei :)
    For en koselig kommentar, dette varmet virkelig hjertet :)
    Det er gøy at flere liker sånne ting, må jo bare bety at vi både er trendy og har god smak ;)
    Kvistene mine er trollhassel, det får du kjøpt hos de fleste blomsterbutikker :) De er veldig dekorative synes jeg.

    Klem

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)