onsdag 11. april 2012

Bedre med fjær i en vase...

... enn egg uten karse!
Som en erstatning altså ;) Vi har nemlig spist opp all karse (les: mini) Han ELSKER karse!
Kan ikke helt forstå det. Det er jo tross alt enn litt stram og bitter smak på det...
Jaja, nok om det.



 Vakker påfuglfjær ble med hjem i dag for å gjøre tjeneste på skapet.
Har vist litt dilla på fjær og fugler om dagen..
Hvor kommer den skjulte påvirkningen fra?




 Dette skapet har jeg hatt i mange år, jeg brukte evigheter på å få til den riktige fargen og "slitasjen" ved å male flere lag som jeg så fjernt med klut før det hadde tørket. 
Ble fornøyd med resultatet og fargen er veldig fin. 
Men blir allikevel aldri helt fortrolig med det som det er nå.
Har lyst til å prøve meg på pure and original maling, muligens fargen potato skin, som da skal gi ett betongaktig utseende.
Noen som har noen tips? mottas med takk ;)





 Jeg kunne ikke dy meg og lagde mitt eget Ylva inspirerte bilde.
Har bare litt vondt for å betale så mye for noe jeg så enkelt kan lage selv.
Selv om de er veldig stilige og ingenting er som originalen :)
Vil du kjøpe ett originalt Ylva Skarp bilde?


Ha en fin fin aften!


7 kommentarer:

  1. Jeg kunne også tenkt å prøvd Pure & original sin maling :) Den ser veldig kul ut :) Godt å høre det ikke bare er jeg som har blitt glad i dyrets rike :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er innmari stilig og gir en så fin effekt på både møbler og vegger. Hadde vi hatt en slett vegg her hadde den blitt malt med det. Men her er det bare panel overalt og tror ikke det blir like fint :)
      He he, nærmer seg rene dyreparken her :)

      Slett
  2. Nei, det er jeg enig i. Panel ødelegger litt av den følelsen. For en stund siden hadde jeg veldig lyst på panel (her er det tapet i stua, nesten helt glatt,miljøtapet), men nå som jeg skal male den er jeg glad for at den er helt rett :) Drømmer om murvegger jeg :)Det finnes verre ting å dra inn i huset enn dyr iform av materialer :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er du heldig, har mange muligheter når veggen er glatt :) hehe, da er vi to! Når vi omsider får kjøpt hus skal jeg helt klart ha gammel murvegg, helst i kjøkkenet.
      Vi fikk nesten tak i murstein fra en bygård som skulle rives, her for litt siden.. men rakk dessverre ikke organisere henting før de ble kjørt på dynga. Det skjærer meg i hjertet ennå.. ;)

      Slett
  3. Det er så fint:) Åh, det hørtes ut som en skikkelig mulighet, men det er ikke alltid man bare kan kaste seg i bilen å reise. Jeg skjønner deg. Sånn med meg om det er noe også, klarer liksom ikke å glemme det. Hender (altfor ofte) at jeg ligger å drømmer om ting jeg skulle gjort, fått taki og leta etter:P Heltidsjobb i seg selv å være interiørfrelst:P Dere leier bare nå eller? Jeg har ett håp om å få kjøpe huset her(har alt planlagt hele oppussinga) :P Ellers, må nok vi på let etter hus også:)Begrenset hvor lenge det er gøy å leie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi bare leier nå. Og leter etter hus. Vi vil helst ha ett passe stort oppussingsprosjekt og helst ett småbruk i utkanten. men de vokser ikke på trær her i omerådet.. vi har vel delvis bestemt at vi bare må utenfor lhmr for å få drømmehuset.
      Ja får håpe du får kjøpe huset der :) Det er nettopp det, ikke gøy å kaste penger ut vinduet liksom ;)

      Slett
  4. Huff nei, og nå skal jo prisene på boligmarkedet stige enda mer, så blir dyrt:P Men, det er mange aktuelle plasser litt utenfor lhmr som er veldig fine da:) Dere vet jo sånn ca hvor dere skal bo:) Jeg har litt lyst til å bo her, men frister å flytte også, men skal man til oslo er det jo bare en liten leilighet med en balkongkasse :P Håpe dere finner drømmehjemmet snart da, kan du blogge underveis:) Hadde vært spennende:)

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)