fredag 27. april 2012

Ett lite knekkebrødtips

Alle som ferdes i bloggeverdenen har vel sett hjemmelagde knekkebrød opptil flere ganger :)
Etter å ha smakt de hos min kjære mamma for ett par år siden, har vi vært storprodusenter!

Oppskriften kan i grunn varieres alt ettersom innhold i kjøkkenskapet :)
Min lille variant er ikke mer komplisert enn at man tilsetter tørkede tranebær.
Det gir en ekstra liten piff og anbefales!









Her kommer i allefall oppskriften jeg bruker

2,5 dl havrekli
2 dl havregryn
2,5 dl sesamfrø
3 dl solsikkekjerner
2 dl linfrø 1dl kruskakli
1/2 ts salt
8 dl lunkent vann
2 dl tranebær
( du kan jo bytte ut noe eller tilsette andre frø, nøtter osv )

Alt blandes og fordeles over tre brett kledd med bakepapir, (viktig at det er 3 brett, alle stekes samtidig )
Stekes 180 grader i 10 minutt, tas ut og rutes opp slik at de enkelt kan knekkes i ruter etterpå.
Fortsett å stek til de er sprø ca 30- 40 min. Avkjøl gjerne inne i ovnen med døren på gløtt.




Spises som de er eller med pålegg :) 

Ha en fortreffelig dag! 

Klem Frk Elton



2 kommentarer:

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)