mandag 6. januar 2014

Ny kameralinse er GØY



Heldige meg fikk nytt 50 mm objektiv i julegave av min kjære!
YEY!!

Prøvde den jo litt i jula men når sant skal sies hersket sofagrisen i meg litt for mye ;)

Knipset litt i dag etter at det hadde begynt å mørkne.
Fantastisk moro å kikke på bildene nå og se hvilken dybden denne linsen gir!
Ikke like enkel og få skarpe bilder med...
men med øvelse blir man vel flinkere eller?












 Se den fine lyskoppen med hjorten jeg fikk av min kjære sønn til jul!
Hans tante Mari var med han på julegaveshopping og han viste eksakt hvilken butikk 
og hva han skulle kjøpe, den søtingen :)
Akkurat hva jeg ønsket meg!

 




Enda en ny gavefavoritt i kobber fra House Doctor!
Den blant masse annet fikk jeg fra Mari søs :)
og fatet i sølv fra Lillebror og hans kjære.
 






Joda, øvelser må til for å få klarere bilder gitt ;)
ikke minst tørke støv...
(note to self)
 

Ha en god ny uke!

Klemmer

12 kommentarer:

  1. For en kjekk julegave som du sikkert kommer til å få god bruk for! :)

    Flotte bilder har du tatt også :)

    Smil og klem fra Lite hi

    SvarSlett
  2. Gratulerer med så fin gave!
    Du kommer til å bli rene paparazzien du nå *ler*

    Takk for all fine kommentarer inne hos meg, du er god. Dessverre får jeg ikke kommentert tilbake så ofte som jeg ønsker, men jeg er i alle fall her nå *blunkesmil*

    Ønsker deg en finfin start på uken!
    Her blir det en hektisk uke, da jeg er på jobbreise med konsern og er ikke hjemme igjen før fredag *hyl* - lenge for en som er så hjemmekjær som meg.

    klem og smil ♥
    maia

    SvarSlett
  3. Sååå fine bilder du tar! Gratulerer med ny linse :)) Takk for at du følger meg på instagram, så hyggelig! Nydelig blogg har du her, artig å følge med på :)) Ha en god dag!
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder, og så mange fine ting du har på bordet! :) Lyslykta er kjempefin, gir så stemningsfullt lys. Jeg må kjøpe meg en ny slik, for den jeg hadde klarte jeg å miste i gulvet...!

    Godt Nytt År! :)

    SvarSlett
  5. gratulerer med en flott gave....og bildene ble veldig fine :-)

    klem tone

    SvarSlett
  6. Så mange fine ting du har fått til jul!!
    Gøy med 50 mm linse!! Låner ei av dattera mi men har ikke fått brukt den så mye. Nå må jeg nok finne den fram igjen:)
    Bildene dine ble veldig fine:)
    Ønsker deg en fin tirsdag!!
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  7. Åh, heldiggris, gratulerer! 50mm revolusjonerte mine bloggbilder, føler jeg;-) Såå gøy å bruke! For å få klare bilder skrur jeg ISO´en ned på 100, også bruker jeg stativ. Jo lavere ISO, desto klarere bilder, men dette kan det godt hende du visste altså;-) Ville bare tipse:-)

    Nydelige bilder, og jeg gleder meg til å se mer!

    Gode klemmer og GODT NYTTÅR fra Marthe

    SvarSlett
  8. What nicer photos! Glad your Christmas and see as you use it with great success. Kisses from Spain

    SvarSlett
  9. Hei! Du er så snill og god Janne, tusen takk for hyggelig kommentar. Det ER viktig å kjenne etter og å stoppe op når einkjenner det trengs. Eg har modnast ein del desse månadane og håpar gleden held seg framover. I november fylte eg 40 år og for penger eg fekk har eg kjøpt meg nytt kamera. Har tatt eit steg opp frå nybegynner speilrefleks og har nå utfordring i fleire år framover!! Mitt forrige kamera lærte eg ut og inn, men på slutten vart det nok noko galt med autofokusen - det vart sjeldan heilt klare bilder- sjølv med 50 mm`en. Har nettopp bestilt meg ein 50 mm til canoncamera mitt også (Nikon før), kan rett og slett ikkje leve utan den i mørketida her nord...;) F 1,4 står på ønskelista, men utrulig stor prisforskjell på 1,8 og 1,4. Får ønske meg den ved neste korsveg ☺Masse lykke til med utforskingen av 50 mm, du kjem til å merke stor forskjell!!

    Personlige bilder her hos deg - som det bruker å vera ♥

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  10. Wow, flotte bilder !! Og dette er bare begynnelsen , tenk deg !
    Gøy med foto. Fikk nytt kompaktkamera med linse selv av min kjære og elsker det !!
    herlige gaver du fikk , godt nyttår :)
    klemmer !!

    SvarSlett
  11. Oh! Heldige deg! <3 Jeg leste gjennom kommentarene her og så at desto lavere ISO, desto klarere bilder. Dette var jeg ikke klar over, så dette må utforskes!

    SvarSlett
  12. Gratulerer med flott gåve.
    Fine bilder har du tatt.
    Eg har ei slik linse og syns eg får mest ut av den når eg tek bilder ute.
    Men ser at eg skal prøve meir innendørs.

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)