lørdag 11. januar 2014

Det er kanskje ikke deg, men det er MEG!



Må bare skrive noen ord om mine tanker angående
diskusjonen som foregår i blogglandia disse dager.




Som det med å bli inspirert eller uinspirert av å lese blogger.
For 4-5 års siden, altså to år før jeg selv begynte blogge.
Fant jeg utrolig mye inspirasjon på blogger, uendelige mengder som ble til boblende energi.
Inspirasjon som ga meg nye tanker og ideer til bla diy prosjekter.
 
Det var jo nettopp dette som fikk meg til å starte min blogg, 
ønsket om å dele videre og forhåpentligvis inspirere andre til nye ideer!
 
 
 
Så skjedde det noe..  
Bloggene blir likere og likere... ikke alle men mange.
Det er jo naturlig at trender fører med seg en del bilder av like ting i perioder. 
( f.eks tulipaner i januar ;))
MEN når trenden hos majoriteten av bloggerene plutselig er 
svindyre designmøbler, overpriset småting og bloggehypes
ja da blir det bare trist og kjedelig synes jeg
og i hvert fall ikke inspirerende!
 
 
 
 
Alle kan i grunn gå i banken og kjøpe seg et kataloghjem
men personlig og interessant blir det ikke.
Nå mener jeg ikke at folk overhode ikke skal kjøpe design og nytt hvis det er noe man virkelig liker.
 
Men liker du tingen eller er det it-faktoren ?
 
Design markedet er stort nok for å finne kule og særegne ting som ikke anhvert hjem har!
 Det er blandingen av nytt, gammel og personlig som skaper et lekkert hjem!
 

 
 
Skal ikke legge skjul på at jeg har latt meg rive med av både et og annet på grunn av it-faktoren.
 Det er vel nettopp fordi vi mennesker gjerne vi passe inn og være i det gode selskap, også i blogglandia ;)
 
Allikevel vil jeg påstå at jeg har holdt på min stil gjennom disse årene.
for det meste gjenbruk og selvlagde makkverk, haha ;)
 
Men hvorfor stoler ikke alle mer på egen smak og kjører sin stil?
Så mye mer inspirasjon vi kunne fått av hverandre da!





Kom igjen!
Vær tro mot deg selv og din stil!
Å bli inspirert betyr ikke at du kopierer men får en egen idè som passer din stil :)
 
Så kan jeg si, det er kanskje ikke din stil, men det er min! 


 
 
Hei og hopp!
 
Ha en fin kveld :)


Klemmer
 
 

15 kommentarer:

  1. Hei:) interessant innlegg, mange kloke ord og mye jeg er enig i....Kataloghjem vil ikke jeg ha, jeg prøver å holde en egen stil, selv om jeg selvsagt blir påvirket av design, det har jeg blitt sia jeg var ei lita jente, å må spare til det jeg ønsker å kjøpe:) Jeg er alltid bevisst på hva jeg vil ha, selv om naboen har den samme ting eller at det er en "blogg it". Det viktigste i det hele er å holde på den stilen som er DEG, å bruke både nytt og gammelt, det skaper en annerledes inspirasjon....:) Jeg blir veldig inspirert av andre blogger å synes det er helt fantastisk mye vakre og" egenskapte" flotte hjem:) Sant det du sier alt kan skapes med peng;) ! Hi hi.... Fortsett å inspirer meg søte deg! STOR KLEM Ann Elin

    SvarSlett
  2. Lite av de virkelig "it-tingene" som kommer inn her gitt, har virkelig ikke råd til å slenge meg med på alt :) ikke alltid lett å finne interiør som skal passe inn i dette gamle huset heller. Syns det er moro å bli inspirert, men også å lese de små historiene. Ikke lett å finne ut akkurat hva som er stilen heller, ikke det grafiske, ikke shabby, ikke fransk, ikke vintage... Klarer ikke plassere meg sjøl i bås engang! ;)

    SvarSlett
  3. Ja, dette har jeg jo skrevet en avhandling om inne hos meg selv, haha, men er helt enig i det du skriver! Følte mer og mer på det og måtte rett og slett ta et oppgjør med meg selv - og det var FØR hele denne diskusjonen ble satt i gang på NIB og andre steder. Bestemte meg allerede i november/desember for å ha shoppestopp i år, og at jeg skulle ta tilbake kreativiteten! Jeg vil ikke være som alle andre, jeg vil være meg selv - og gjerne litt sær :-D Det har noe å gjøre med å tørre, og bare kjøre på med sin greie selv om man ser at det er andre stiler som får mer oppmerksomhet. Satser på at både jeg og flere får til det i året som ligger foran oss! :)

    SvarSlett
  4. Veldig enig - måtte skrive noe om det inne hos meg også her om dagen! :)

    Ha en fin Søndag,
    Klemmer fra Jatte! :)

    SvarSlett
  5. Flott innlegg! :) Jeg ser frem til et 2014 med mange personlige hjem man kan bli inspirert av. Du har inspirert meg i helgen, derfor har jeg referert til deg i gårsdagens innlegg. :)

    Ønsker deg en flott søndag.
    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  6. Enig! Og du har kanskje hjemmet med mest særpreg! Stå på! Du er inspirasjon til tusen!

    SvarSlett
  7. ENIG! er så mange hjem så er så like nå, alle har det samme, da er det lite spennende å SE! Nei synes det er så mye mere inspirerende å se i blader eller blogger, når det er et hjem med en egen stil. Håper flere vil vise frem sin egenarta stil!!

    SvarSlett
  8. Bra innlegg! Du har din egen stil og inspirerer, noe som gjør det spennende å titte innom deg. :)

    Ønsker deg en god søndag! :)

    SvarSlett
  9. Hei.
    Jeg er ei av de som titter i blogger og synes at folk har såååå mye lekkert, men en ting har slått meg: "Hva jobber disse menneskene med?" Hvordan har de råd til alt det kule og trendy stæsjet som de innreder hjemmene sine med? Er helt enig med deg i at veldig mange blogger er like - ikke så voldsomt mye inspirasjon å finne. Jeg svipper gjerne innom dem som har DIY innlegg i bloggene sine - er så mye kult man kan lage selv bare man får litt inspirasjon og ideer fra andre. Kanskje 2014 er året vi bør prøve å være unike og originale.. Jepp, den går jeg for. Ønsker deg og leserne dine en hærlig søndag. Jeg har funnet en DIY som jeg vil prøve meg på i dag (når jeg har fått ryddet i kjøkkenskapene - ting faller ut når jeg åpner dørene) :-)

    SvarSlett
  10. Godt innlegg !

    Søndagsklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  11. Godt sagt! Flott innlegg og herlige bilder!

    Ønsker deg en fantastisk fin søndag! Her har det kommet snø i natt - og solen skinner. Kan det bli bedre? Skikkelig vinterstemning ;-)

    SvarSlett
  12. Dette var et flott innlegg, heier på deg! Selv har jeg bare hatt blogg et år, er eldre enn de fleste i "bloggland", og føler meg ofte veldig utrendy, men synes det er såp gøy å blogge! Fortsetter med min "sammensuriummaksimalistiske" stil........
    Fin ny uke til deg1
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  13. Så hjertens enig !
    Alltid inspirerende å kikke innom deg .
    Tviholder på min stil jeg …selv om jeg blir påvirket . Men hos meg havner ikke svindyre duppeditter , da vil jeg heller bruke penger på masse ting som er " meg "som feks oppussingsprosjekter etc
    klem klem

    SvarSlett
  14. :) Det som gir meg mest når det gjelder interiørblogger er ikke de glansede hjemmene helt blottet for rot og støv, men de med sjel og så digger jeg DIY.
    Ha en fin dag frk Elton og keep up the good work.

    SvarSlett
  15. Ærlig innlegg og jeg har tenkt det samme mange ganger. Jeg har ikke en interiørblogg, men det er kjekt å følge litt med på trender og jeg har falt for noe - og mye lar jeg passere. Inspirasjon er alltid kjekt. Liker godt miks av gammelt og nytt, men som LISA over her også skriver. Enkelte har "alt" og skifter interiøret sitt i takt med nye IT'er. Har tenkt mange ganger på hvordan har de råd til alt det der hele tiden? Mange blogger styler mye av det samme.. Vi er alle ulike og det er jo heldigvis det kjekke. Hus med sjel, personlig vri og hjem som viser at det BOR folk der lokker meg tilbake :)

    Har noen DIY som henger over meg, dvs de er klar og venter bare på meg og min egeninnsats, thihi.

    Nyt dagen!
    Eli Kristin

    PS - har en giveaway gående om du vil prøve lykken på et varmt sett i lammeull? ^_^

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)