onsdag 15. januar 2014

Diy - fløyelspute



En pøllepute (heter det egentlig det?) og en vanlig 50x50 cm pute 
er født utav en mørkebrun fløyelskjole kjøpt på Fretex




I ren iver ble det klippet og sydd uten tanke på videre dokumentasjon..
Dermed blir den ingen steg for steg forklaring..
 Men det skal bli flere slike og da lover jeg lage en skikkelig bildeforklaring.




Måtte virkelig vri hue for å tenke ut hvordan den skulle syes for å få slik jeg så for meg.
 etter mye om og men ble resultatet ganske bra synes jeg!





Hadde begrenset med stoff,
som i tillegg var innsvingt slik at det ville bli skeive sømmer rundt puta
Fikk ikke gjort noe med sømmene siden den ble merker hvis jeg spratt opp innsvingen, så lot den være.




Sydde en løpegang og strikk i endene slik at det skulle bli rynker når man strammet strikken,
men endene ble altfor store... En alternativ løsning ble å sette på en stikk til slik at det ble en liten "knott"
Ble da ganske søtt slik :)





 
Fikk den geniale ideen (synes jeg selv, hihi ) å brette og rulle sammen et filtteppe,
i lik bredde som puten og putte den inni. 
Da beholdt også puta den runde formen mye bedre.
Jeg slapp sy en egen innerpute og den fungerer nå som sommerteppe-oppbevaring ;)
Flerbruk er fint ;)
 

Fin kveld til deg!

Klem

9 kommentarer:

  1. Så fine de ble!!
    Er vel ikke det enkleste stoffet og jobbe med vil jeg tro:)
    Herlog med slike pøller, digge og legge under nakken når man tar en hvil på sofa'n, hehe:))

    SvarSlett
  2. Flotte !
    Heldige deg som greier mestring på symaskinen … her er det kun rette sømmer som gjelder :(
    Men har både symaskin og ideér så kanskje ..
    Fin dag til deg !

    SvarSlett
  3. Så stilig det ble med det fløyelsstoffet.
    Har flere fleectepper jeg ikke bruker.
    Kanskje de kan bli til slike puter en dag.
    Takk for tipset.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  4. Så fine putene ble, stilig pølle! Riktig flink du!
    Ha en fin torsdag.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  5. Så flink du er! :)
    Kjempeflotte bel de.
    fin kveld til deg!
    klem

    SvarSlett
  6. Den ble kjempefin!!! Enig med de andre her, du er flink! :)

    SvarSlett
  7. Herlig, kjempefine og helt din stil! Moro å få til det man prøver på, og det har jo du gjort.
    God helg!

    SvarSlett
  8. Kjempestilig. Og fløyel er jo så fint.
    Likte enden av pølleputa veldig godt.

    SvarSlett
  9. WOW SÅ LEKKRE
    HELT ETTER MIN SMAK
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)