søndag 7. april 2013

DIY- avispotter.


Nå som det er tid for å så frø og tenke vår og sommer.
Det kommer fortere enn man tror ;)
Tenkt jeg skulle dele dette tipset.
Det er jo ikke akkurat dekorativt å ha past potter i alle farger rundtom
 når man forkultivere plantene inne.
Derfor avispotter!!
Disse kan man også sette rett i jorda når plantene skal plantes om.
Arbeid spart altså! Kjekt for de med hundre baller i lufta ;)


 Del en dobbeltside fra en avis, i tre på langs.
Brettet den ut, bruk en kopp som er tilnærmet sylinderformet.



 Rull papiret rundt, samtidg som kanten brettes inn mot bunnen på koppen.



Når det er igjen ca en halv side,
Bretter du papiret dobbelt inn under koppen slik at bunnen holdes fast 
når du ruller det resterende papiret helt rundt.



Omtrent slik ser det da ut under.




Fest en liten hyssingbit rundt for å holde den sammen.
Fjern formen.



Nå kan du så alt du vil
og bare vente på at det skal spire og gro!



Husk vanning!
Det glemmer jeg nemlig...
 kanskje ikke sååå rart det sjelden blir noe utav det jeg sår ;)


Ha en fin søndag!!

Klem

9 kommentarer:

  1. Smart triks! takk for tips :-)
    Ha en fin fin søndag!

    SvarSlett
  2. Så smart, enkelt og dekorativt:)
    Husk å vanne da!:)

    En nydelig søndag til deg:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  3. Jeg blir så imponert. Til og med såpottene dine er stilige :) Skal mnok gjøre et forsøk på disse, jeg sår myyyye nå om dagen.

    SvarSlett
  4. Så imponert,du og du så kreativ du er:)fantastisk!!!hihi vattninga er lurt men fort gjort å gløyme det ut dessverre!kjempefine bilder hos deg;)

    Fine kveld til søte deg!håper du har hatt ei fine helg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Wow, - dette ble skikkelig lekkert! Kjenner jeg må rett ut og handle planter til uka - og aviser, hehe! Takk for dine ustanselige kreative bidrag. Fortsatt god søndagskveld, på tampen! Klem fra Beate i Grenland.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for tipset, det må eg prøva ein gong! Nå er ikkje eg den mest ivrige med frø og mold om våren, men det hender eg slår til! Uansett var det dekorativt med avisene:)
    Tusen takk for fine ord på bursdagsinnlegga mine, det er så gøy å få fine tilbakemeldingar!
    God ny veke til deg, klem

    SvarSlett
  7. knallsøte... lekre!! :) så enkelt, men alikevel så mye... :)

    Klems Diana... som absolutt ikke kan blomster.... du er flink!!

    SvarSlett
  8. Så stilig! Elsker å så, og drømmer om et drivhus...Men må nok innse at hagen er for liten:(
    Veldig tøft det nederste bildet:)
    Klem

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)