lørdag 7. februar 2015

Naturlig tre





Jeg har pusset ned bordflaten og malt understellet på kjøkkenbordet mitt.
Som vanlig når man gjør forandringer, tenker man hvorfor i all verden har jeg ikke gjort det før?
Det ble så utrolig mye finere og passer mye bedre sammen med det andre interiøret.
Naturlig treverk er så vakkert synes jeg.
Bordet var behandlet med interiørbeis og malt hvitt tidligere.
Derfor er fargen blitt litt gråaktig nå etter pussing. 
Hadde faktisk glemt at det var beiset,
så det var en hyggelig overraskelse å se fargen som kom frem mens jeg pusset.
Har funnet frem den gamle messing kandelabren også.
Den var spraymalt i sølv for årevis siden, 
gikk over den med stålull og fikk nesten frem messing fargen igjen, fornøyd!

 
























God helg!

Klem

9 kommentarer:

  1. Vakre bilder, og ikke minst, kult bord :-). En sånn kandelaber hadde jeg en gang også - sikkert kastet for haugevis av år siden. NÅ kan jeg bare angre.. :-)
    Jeg har også en plan om å fjerne hvitmaling på spisebordet mitt... Men det tar så lang tid å tenke over hvordan jeg skal gjøre det. hehe. Brukte du varmepistol eller malingsfjerner? ... om man velger malingsfjerner, må man vel stå ute å jobbe? - Etter å ha sett bordet ditt, vil jeg begynne på jobben NÅ!!! (og kan jo ikke stå ute i møkkaværet) . Ønsker deg en herlig helg. Klem

    SvarSlett
  2. Så flott bordet ble - forandring fryder, det skal være visst:)
    Herlige bilder - som alltid - her hos deg:)

    Ønsker deg en finfin morsdag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Fantastiske bilder ♡
    Herlig stemning:)

    SvarSlett
  4. Så fint det ble :) ELSK!

    Vakre bilder som alltid!

    ps! Etter at jeg migrerte bloggen funker ikke linkene som tidligere funket på blogspot sin bloggroll. Hvis du har tid og lyst så er den nye adressen for blogroll updates http://fabelaktive.com/feed :) Jeg blir veldig glad om du tar deg tid til å oppdatere.

    klem

    SvarSlett
  5. Så fine bilder, og bordet passer så fint hjemme hos deg😊

    SvarSlett
  6. Det ble veldig fint! Digger bildene dine!

    SvarSlett
  7. Veldig tøft! Elsker det rustikke uttrykket det hele fikk. Det er jommen verdt litt slit og pussing når det blir så fint som dette :) Håper forresten du har det bra? klemmer til deg

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)