torsdag 2. mai 2013

Amerikanske pannekaker oppskrift



Lovet å legge ut oppskriften jeg brukte på disse amerikanske lappene
De er veldig gode og perfekt som frokost sammen med bær, syltetøy og honning :)




Oppskriften gir ca 20-25 lapper 


6 dl kulturmelk
8ss smeltet smør
4 egg
10 dl hvetemel
1 ts natron
8 ss sukker
2 ts salt

Pisk kulturmelk, smeltet smør og egg lett sammen i en bolle.
Bland mel, natron, sukker og salt i en annen bolle.
Hell melkeblandingen over melblandingen og rør såvidt sammen, må ikke røres for mye.
Det er ikke nødvendig å la røren svelle.
Stekes med olje i middels varm panne. 
Snu når det begynner boble på den øverste siden og undersiden er gylden. 
Ikke stek den andre siden for lenge.

Enjoy!


8 kommentarer:

  1. Mmmm, dette så veldig godt ut. Denne her skal jeg prøve:)

    SvarSlett
  2. De så kjempegode ut:)
    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  3. Nammmm! Fristende pannekaker du viser her, må prøves! Klem til deg Janne! Kjersti

    SvarSlett
  4. Nam Nam! Jeg må definitivt bake noe nå til helgen ;-)

    SvarSlett
  5. Oh my god!
    Dette så utroooolig godt ut!!

    Ønsker deg en FIN helg,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  6. Oh gosh! De så gode ut!
    Takk for at du deler oppskrift :)

    Du vant forresten serveringsbrettet fra HK Living inne hos meg.
    Fint om du sender meg navn og adr på mail:
    villaoss@live.com

    God helg!

    Nina

    SvarSlett
  7. Måtte lagre denne, så jeg kan imponere noen en dag hehe :)

    SvarSlett
  8. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Noen ord fra deg gleder mitt hjerte :)